Cestování a Výlety

Kambodža

Kratia, Mekong & želví rezervace Sambor

Banlung → Kratia

Do Kratie přijíždíme při západu slunce. Necháváme se vysadit poblíž centra a procházíme Night Marketem. Na to, že se jedná o malé město, to tu opravdu žije. Místní na nábřeží skupinově cvičí aerobik a běhají. Dopřáváme si luxusní zmrzlinu a sledujeme všechen ten šrumec.

Kratia Kratia Kratia

Na booking.com vybíráme pro ubytování hotel s pěkným názvem Mekong Dolphin Hotel. Při příchodu na hotel nás čeká nemilé překvapení. Zjišťujeme, že nám tu absolutně nikdo nerozumí! Obsluha o naší rezervaci přes booking.com údajně nic neví a snaží se nám vnutit pokoj za vyšší cenu, než za kterou jsme ubytování našli. Oni na nás koukají jako trubky – my na ně koukáme jako trubky… Balíme svých pět švestek a odcházíme.

Snažíme se najít nějaký jiný hotel. Začínáme důkladněji pročítat hodnocení a vybíráme River Dolphin Hotel. Je na okraji města a tak se na místo určení necháváme odvést tuk-tukem.

V hotelové restauraci ještě vaří a tak si objednáváme něco na zub. Oba si vybíráme pořádný hamburger. Po jídle a pár drincích se odebíráme na pokoj, kde narážíme na další nepříjemnost. Neteče nám teplá voda.

Dneska už nemáme sílu cokoliv dalšího řešit. Dáváme si studenou sprchu a jdeme na kutě – utahaní jako koťata.

(17. 12. 2015)

Vstáváme kolem sedmé, půjčujeme si každý svůj skůtr a vyrážíme do 30ti km vzdáleného městečka Sambor. Po cestě občas zastavujeme na focení a odpočívání.

Wat Sorsor Moi Roi

Blížíme se k chrámu Sorsor Moi Roi, neboli – Chrám Sta Sloupů. Wat je opravdu moc pěkný a uvnitř pestře vymalovaný. V těhlech chrámech mám pocit, jako by mě někdo sledoval – motiv je vždycky stejný a na některých obrazcích až šílený. Každopádně, je mi tu útulno a příjemně. Tenhle chrám má svoje kouzlo.

Kratia o okolí Wat Sorsor Moi Roi Wat Sorsor Moi Roi Wat Sorsor Moi Roi Wat Sorsor Moi Roi Wat Sorsor Moi Roi

Vedle chrámu je v male kleci zavřený krokodýl. Původně jsem si myslela, že se jedná o sochu a tak jsem ho se zájmem sledovala. Syčák se ani nepohnul. Když jsem se přiblížila a byla od klece malý kousíček, tak se pohnul a chtěl se po mě ohnat. Takže pozor! Ta socha v Samboru není socha, ale opravdický krokodýl! Pozor, kouše.

Wat Sorsor Moi Roi Wat Sorsor Moi Roi Wat Sorsor Moi Roi

Želví rezervace

Z druhé strany chrámu je maličká želví rezervace (Mekong Turtle Conservation Center). Ta je naším hlavním cílem. Jsou tu želvy různých druhý a velikostí. Od prťavoučkých po obrovské dvoumetrové potvory. Tu největší jsme bohužel nezahlédli, protože zrovna spala – ponořená v zeleném jezírku.

Želví rezervace Želví rezervace Želví rezervace Želví rezervace Želví rezervace Želví rezervace

Dopřáváme si brunch u hlavní cesty, hned naproti chrámu. Zkoušíme rozpečené bagety s domácí paštikou. Na pohled nic moc, ale chuť je k nezaplacení. K jídlu máme krásný výhled na Mekong.

Mekong Mekong Mekong

Plovoucí vesnička - Mekong

Jedeme zpátky stejnou cestou, kterou jsme přijeli a zastavujeme na parkovišti u plovoucí vesničky na Mekongu. Nejedná se o vesničku, je to spíš odpočinkové místo – plné místních. Jsou tu všude zavěšené látkové hamaky a stánečky s jídlem. Naprosto nás to tu uchvátilo.

Po krátkém šlofíku vyrážíme dál.

Mekong Mekong Mekong Mekong Mekong Mekong Sambok Hill Sambok Hill Sambok Hill

Sombok Hill

Sombok Hill nebo taky Phnom Sombok = dlouhé, dlouhatánské schody, vedoucí až nahoru k malému chrámu s pěkným výhledem do okolí. Na motorce přijíždíme s menšími problémy, protože nemůžeme trefit tu správnou odbočku. Nakonec nám s cestou radí starší němec, který tu už pár let spokojeně žije.

Schody s vyčerpáním vyběháváme po dvou a kocháme se nádherným výhledem. Zlepšuje se nám fyzička.

Sombok Hill Sombok Hill Sombok Hill Sombok Hill Sombok Hill Sombok Hill Sombok Hill Sombok Hill Sombok Hill

Jedeme zpátky na hotel. Vracíme motorky a nasedáme do předem domluveného sdíleného taxi v podobě SUV, které nás má odvést zpátky do města Phnom Penh.

Vzadu se mačkáme čtyři a ve předu tři - včetně řidiče.