Cestování a Výlety

aneb Squirrel cestuje

Kambodža

Ostrov Koh Rong Samloem

Ihned po výstupu z autobusu se na nás klasicky vysypávají tuk-tukáři a taxikáři (a to je kolem šesté ráno). Nevšímáme si jich – je to nejlepší strategie, která na ně většinou funguje. Jdeme kousek dál po cestě a až když máme nádraží z dohledu, máváme na tuk-tuk. Po vysmlouvání odvozu do centra ($3) hledáme stánek lodních dopravních společností.

Chceme se dostat na ostrůvek Koh Rong Samloem, který jsme si pro odpočinek vybrali už doma. U prvního stánku si slečna říká o $20 za osobu pro tzv. slow boat, což se nám osobně zdá dost. Zatím odmítáme a hledáme dál. Po chvilce hledání parkujeme v jedné z restaurací a přes tripadvisor koukáme po možnostech ubytování na ostrově.

Nejdoporučovanější pláží je Lazy Beach. Máme jasno, přesně tam chceme jet! Přicházíme k okénku hotelu, který má pláž pronajatou. Je moc brzo, ještě mají zavřeno. Voláme na telefonní číslo uvedené u okýnka a domlouváme si schůzku, za chvilku přijde paní, která se s námi domluví na platbě a ubytování. Po 10ti minutách přijíždí na kole usměvavá Khmérka. Bungalov stojí $65 - je to drahá sranda, ale když už jsme tady, tak částku přijímáme. Recenze jsou více než dobré.

Na místě platíme ubytování na první noc – zbytek doplatíme až na místě a připlácíme si za trajekt. Loď najednou stojí $10 (ne $20) a vyjíždí ve 12:00. Máme ještě možnost jet s jinou společností, u které stojí lístek $15, ale vyjíždí už v 9:00 – ale staví na druhé straně ostrova, než potřebujeme. Kupujeme si dražší lístky, abychom byli na ostrově co nejdříve. Holt se po ostrově trošku projdeme. :)

Jdeme na trajekt. Krásně nám to časově vychází. U moře si kupujeme pár piv Angkor Wat, sedáme si do připravených křesílek a čekáme. V přístavu se seznamujeme se sympatickým slovenským párem a dáváme se s nimi do řeči. Jedou na stejný ostrov jako my.

Sihanoukville Sihanoukville Trajekt na Koh Rong Samloem

Sihanoukville → Koh Rong Samloem

Plavba trvá dvě hodiny, pocitově ani né hodinku. Jsou šílené vlny. Loď se bláznivě naklání – ze strany – na stranu a my si s druhou dvojicí povídáme o cestování a zážitcích i z jiných zemí.

Přijíždíme na náš vysněný - pohádkový ostrov s bílým a jemným pískem. Vůbec netušíme, kudy se máme vydat a tak jdeme prostě dál podél řad bungalovů a restaurací. Nejsou tu téměř žádní turisté, u vody jsou z moře vyplavené odpadky a mořské řasy, což idylku prázdninového ostrova trochu ničí! Čím dál jdeme podél pláže, tím je okolí čistější a hezčí. Po chvilce se loučíme se Slovenským párem a hledáme naší cílovou odbočku.

Odbočka je skoro na konci pláže. Procházíme hustým lesem, všude jsou tabulky s varováním, abychom nekrmili opice- žádné jsme po cestě nezahlédli. Po 10ti minutách svižné chůze přicházíme k recepci.

Ubytování na ostrově

Dostáváme bungalov, který je přímo na pláži. Je to tu jak v ráji. Po odpadcích z druhé strany ostrova není ani památky. Pláž je uklizená a dokonale čistá. Kolem jsou stromy a všude je krásný a teplý bílý písek.

Samotný bungalov je jednoduše vybavený. Koupelna, velká spací část - se zamykací truhlou na věci a terasa. Na terase jsou zavěšené dvě pohodlné hamaky a židličky se stolkem.

Jaké je první koupání v moři? Prostě dokonalost sama :)! Voda je mělká. Není tu žádný mořský ježek nebo ostré kameny. Na celé pláži jsme úplně sami. Jsme šíleně rádi za investované peníze, tohle je ta nejkrásnější pláž – na které jsme kdy byli!

Po koupání a šlofíku v hamace jdeme do hotelové restaurace a recepce v jednom. Cestou plašíme stovky malých – šedých – krabů.

Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem

Po nočním návratu z restaurace zjišťujeme, že máme v bungalovu tarantuli. Snažíme se jí zaplašit – po půl hodinovém boji vyhráváme. Tarantule utekla (doufám) ven momentálně po ní není ani památky.

(19. 12. 2015)

Naše první probuzení v ráji. Otevřenými dveřmi na terasu koukáme na šumějící moře a jen tak zevlujeme.

Celý den jenom šnorchujeme, odpočíváme a prostě celkově relaxujeme.

Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem

(20. 12. 2015)

Další luxusně proválený den.

(21. 12. 2015)

Vstáváme kolem sedmé ráno a vyrážíme na obhlídku ostrova. Chceme se dostat k majáku kambodžského námořnictva. Neznáme cestu, nikde není jediná značka. Anglicky mluvící obsluha hotelu není přítomná a ta kambodžská nám nerozumí.

Po chvilce přichází majitel – Chris, máme jít na pláž Saracene a pak doprava, až nakonec. Jdeme – nebo se spíš snažíme jít. Všude kolem nás je more a džungle stromů. Buď jsme měli cestou někde odbočit nebo je cesta k majáku dlouhodobě neudržovaná.

Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem Koh Rong Samloem

Nakonec to vzdáváme. Je hrozné vedro a jsme z toho trmácení po ostrově unavení. Vracíme se zpátky na pláž. Koupeme se, válíme se v hamace a přemýšlíme o dalším putování po Kambodži. Ještě máme pár dní k dobru.

(22. 12. 2015)

Kolem deváté už čekáme na trajekt, který nás odveze zpátky na pevninu v Sihanoukville. Rozloučili jsme se s tarantulí pod postelí, se všemi ještěrkami a opicemi a dopřáváme si poslední vychlazené pivo na ostrově.

Po cestě začíná pršet a zvedají se ještě větší vlny, než při našem příjezdu. Obloha se začíná zatahovat a houpání lodi se zhoršuje. Je to paráda! Ostatním to jako paráda moc nepřipadá. Cestující si vytahují pytlíky nebo se naklání přes palubu. Není na ně moc příjemná podívaná :D!

Krátce po 12:00 připlouváme na pevninu. Dopřáváme si hamburger a čekáme na minibus do města Kampot. Pojedeme mini-vanem pro 13 osob.