Cestování a Výlety

Kambodža

Jungle Trekking Banlung

(14. 12. 2015)

Dopřáváme si pořádnou snídani a vyrážíme na třídenní trekking do džungle! Vybrali jsme si společnost – Highlands Tours.

Highlands Tours

Stojíme před cestovní kanceláří (jedná se o malou dřevěnou boudičku) a čekáme ještě na jednu slečnu spolucestovatelku, která si trekking zamluvila společně s námi. Je Belgičanka a je hrozně fajn. Slečna se jmenuje Niki.

Vítáme se majitelem a naším průvodcem v jedné osobě, který se jmenuje Kim a společně s ním nám bude dělat společnost ještě jeden místní pán. Bohužel si nepamatuji jeho jméno. Dohromady nás tedy bude pět.

První den

Z města se necháváme vyvést na motorkách. Jedeme zhruba 20 minut a hned po sesednutí vyrážíme směrem k lesům.

Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung

První zastávka je tak po hodince chůze. Usazujeme se v malém dřevěném domečku. Kim nám ukazuje bavlníky, tykve a další plodiny. Trháme si tu kešu oříšky přímo do pusy. Dostáváme na místě z bambusu ručně vyrobené kalíšky na vodu. Máme si je uschovat na rýžové víno.

Cesta příjemně pokračuje, Kim nám ukazuje růžné rostliny a zvířata, na která narážíme na každém kroku. Jedná se hlavně o pavouky a další hmyzáky. Obědváme u malého potůčku – k jídlu se na banánových listech podává rýže s plátky masa. Všechno řádně zaléváme sójovou omáčkou a chilli.

Kolem třetí odpoledne utrmácení a unavení dorážíme na naše dnešní kempovací stanoviště. Rozděláváme si vojenské hamaky, koupeme se v jezírku a po liánách skáčeme do vody jako opičáci.

Po menším odpočinku všichni začínáme připravovat večeři. Nakrájenou zeleninou plníme tlustou bambusovou tyč a zapalujeme pod ní oheň. Bambus je čerství – díky tomu obsahuje hodně vody, která se po chvíli začíná vařit. Tímto způsobem připravujeme takzvanou bambusovou polévku. Hotovou večeři hojně zapíjíme rýžovým vínem a povídáme si dlouho do noci.

Z večera si už pamatuji jenom na to, jak jsme zachraňovali malou žabku před snědením a na kvanta vína, které jsme zkonzumovali. Spalo se mi naprosto nádherně.

Druhý den

(15. 12. 2015)

Vstáváme do krásného rána plného sluníčka. Snídáme malé, čerstvě nalovené rybičky a vaječnou omeletu. Hned po jídle vyrážíme dál.

První malou pauzu máme asi po hodinové chůzi. Navštěvujeme vodopád s jezírkem, jako připravený pro dopolední koupání. Hned do něj všichni skáčeme. Jsou tu snad stovky barevných motýlků a vážek.

Po dalších dvou hodinách obědváme a to u dalšího vodopádu. Jsme už šíleně utahaní, ale spokojení. Jíme zeleninovou směs s rýží a masem, opět pořádně zakapanou sójovou omáčkou. Dál vyrážíme do domorodé vesničky jménem Kalai, kde budeme dneska nocovat.

Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung

Obhlídka vesnice je pro nás rozporuplná. Je tu hluk, špína a celkově se tu necítíme moc dobře. V lese to bylo mnohem příjemnější. Kim asi vycítil naše obavy a donáší nám alespoň vychlazené pivo, se jménem Black Cat.

Večeříme, popíjíme pivo a víno a chystáme se na kutě.

Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung Highlands Tours, Banlung

Třetí den

(16. 12. 2015)

Probouzí nás kohouti, prasata, psi a řvoucí děti. Je opravdu brzo ráno. Snídáme a vyrážíme na poslední tůru našeho trekkingu.

První dvě hodinky chůze jsou relativně v pohodě. Po cestě jíme banány rovnou ze stromů a schováváme se ve stínu stromů. Další hodina je doslova zabijácká. Trmácíme se vzhůru do strmého kopce. Fujtajbl :).

Nakonec to s pořádným vyčerpáváním zvládáme. Kousek za kopcem na nás už čekají připravené motorky, které nás odváží zpátky do Banlungu.

V restauraci Cafe Alee si dopřáváme pořádné jídlo a vyrážíme na předem domluvený minibus směrem do města Kratia (tam jme vlastně i původně zamýšleli dorazit).