Cestování a Výlety

Kambodža

Cesta do Sra Em - Phnom Penh

(10. 12. 2015)

Vstáváme v pět ráno, balíme se a s batohy na zádech vyrážíme na ranní autobus. Pro představu, v Kambodži nejsou žádné autobusové zastávky jako u nás, ale celá přeprava funguje díky takzvaným cestovním agenturám. U kanceláří jednotlivých agentur autobusy staví. Bloudíme pořád dokola kolem většího bloku, kde mají agentury být. Pokaždé, když se zeptáme někoho z místních, tak jsme jejich lámanou angličtinou posláni na jiné místo. Nakonec se na nás štěstí usmálo a tak přicházíme k té „naší“ agentuře s několikaminutovým předstihem.

Cestovní agentura Cestou Cestou

Siem Reap → Sra Em

Sedíme v příjemně klimatizovaném autobusu. Vepředu u řidiče je veliká plazma, na které hrají romantické vypalovačky. Nic proti místní muzice, ale tohle je silná káva i na mě. Při kontrole jízdenek na nás „stevardka“ kouká divně. V autobusu jsme jediní běloši a podle všeho jsme také jediní, kteří chtějí cestovat na sever. Podle gps jedeme směrem na jih. Začínáme mít maličko obavy.

Z cesty na sever se opravdu stává cesta na jih! Po hodině jízdy začínáme tušit, že je něco hodně špatně. Po třech hodinách už 100% víme, že se na sever dneska nepodíváme. Nikdo v autobusu nám nerozumí nebo nechce rozumět anglicky. Autobus zastavuje na jakémsi odpočívadle uprostřed ničeho. Snažíme se najít naší „stevardku“, která zrovna obědvá s řidiči a dalšími zaměstnanci cestovních agentur.

Cestou Cestou Cestou

Díky velice nepříjemnému rozhovoru (a s hodně špatnou angličtinou) zjišťujeme, že pokud chcete jet na sever, tak máte dojet do minimálně tří hodin vzdáleného města směrem na jih, přestoupit na jiný autobus a pak cestovat dalších pět – šest hodin do cílové destinace (směrem na sever). Přijde vám to směšné? Mě tedy ano. Odmítáme se nechat přemístit do jiného autobusu a trváme na tom, že chceme alespoň změnit cíl naší destinace. Nejsou z nás nadšení, ale nakonec jsme se dohodli na tom, že pojedeme do hlavního města Phnom Penh, které je vzdálené tři hodiny od našeho aktuálního místa. Dokonce nám vracejí část peněz na naší původní jízdenku.

Siem Reap → Phnom Penh

Po cestě bookujeme hotel a vymýšlíme plán na následující den. Přijíždíme až kolem 15:00. Hlavní je si z toho nedělat těžkou hlavu. Po vystoupení z autobusu máváme na tuk-tuk a ze sedačky si prohlížíme město. Projíždíme uličkami automechaniků, opravářů a prodejců motorek. Na první pohled si připadám trošičku jako v Bangkoku. Mohlo by se nám tu líbit.

Na hotelu jdeme rovnou pod sprchu a spíme až do rána. Tohle cestování je na naše poměry velice hořký oříšek.