Cestování a Výlety

Kambodža

Cesta do oblasti Banlung

(12. 12. 2015)

Je půl šesté ráno a my vstáváme, abychom si stihli včas zabalit a vyrazit na minibus. Minibus je opravdu mini! Je nás tu celkem 16 pasažérů a jsme naloženi až po střechu. Cítím se doslova jako sardinka v plechovce.

Phnom Penh, cestovní kancelář Phnom Penh, ráno Phnom Penh, ráno Phnom Penh, ráno Phnom Penh, ráno Phnom Penh, ráno

Phnom Penh → Kratia

Na předních sedačkách sedí starší Evropan, se kterým se dáváme na první odpočinkové zastávce do řeči. V Kambodži žije už více jak 15 let. Momentálně cestuje domů na východ, konkrétně do oblasti Banlung a celou oblast nám vřele doporučuje prozkoumat.

Cestování po Kambodži Cestování po Kambodži Naše solární power banky

Co bychom to byli za cestovatele, kdybychom nekývli na takovou výzvu! Náš nový kamarád nám pomáhá uplatit řidiče za to, abychom si mohli „prodloužit“ naše jízdenky. Naše cesta bude trvat o 4 hodiny víc a nakonec budeme cestovat o pár stovek kilometrů dál.

Phnom Penh → Banlung

Necháváme se vysadit v centru u nádherné kavárničky s funkční WiFi. Jmenuje se Cafe Alee. Objednáváme si snad tu nejlepší dýňovou polévku, co jsem jedla. Na to že jsme hodně na východě tu obsluha mluví dost obstojně anglicky.

Cafe Alee Cafe Alee Cafe Alee

U jídla vytahuji svojí bibli – příručku Lonely Planet - a začínáme plánovat. Přemýšlíme o tom, že si půjčíme skútry a celou oblast si na vlastní pěst projedeme. Jsme unavení a tak na booking.com vybíráme příjemný hotýlek kousek od městečka. Jmenuje se Ratanak Resort.

Ratanak Resort

Necháváme se hýčkat, hvězdy na obloze jsou obrovské a svítí jasně jako malé žárovičky. Okolní příroda podle zvuků žije! Přísahala bych, že slyším i opice ve stromech. Najít si bydlení za městem byl super nápad.

Ratanak Resort Ratanak Resort Ratanak Resort

Z postele koukáme přes obrovská okna přímo do zahrady a okamžitě usínáme. Cestování po Kambodži je velice vyčerpávající.

(13. 12. 2015)

Plán na dnešní den dáváme dohromady až u snídaně. Objednáváme si ovocné palačinky a otevíráme klasickou plánovací kombinaci – Lonely Planet, Tripadvisor, Rouch Guides a Google.

Banlung

Dopoledne trávíme návštěvou vodopádů. Cesta v městě Banlung a okolí je pokrytá prašnou, červenou hlínou. Je plná výmolů a to tak, že by mohla s přehledem konkurovat naším českým silnicím. Na skůtru je tu opravdu sranda! Zkusili jste už někdy brzdit na prašné cestě? Ne? Ani to nezkoušejte… Chvilkama si připadáme jako na offroad závodišti. Samotná jízda nás baví i víc jak koupání u vodopádů.

Banlung Banlung Já a Banlung

Vodopád Kinchaan

Kinchaan Kinchaan Kinchaan

Vodopád Ka Tieng

Ka Tieng Ka Tieng Ka Tieng

Banlung a venkov

Banlung Banlung Banlung

Je to jasné, časem si domů pořídím taky takoví skůtr! Na oběd jsme zase zpátky v hotelu a dopřáváme si menšího šlofíka u bazénu.

Ratanak Resort Ratanak Resort Ratanak Resort

Boeng Yeak Lom

Odpoledne vyrážíme k nejznámějšímu jezeru Banlungu - Boeng Yeak Lom. Údajně vzniklo díky pádu meteoritu. Je to tu fajn, plné místních lidí. Není tu téměř žádný jiný turista. Jsou tu volně k použití zavěšené hamaky, které pořádně testujeme. Schází se tu hodně místní omladiny – jen tak na piknik, na posezení, koupání se a relaxování.

Boeng Yeak Lom Boeng Yeak Lom Boeng Yeak Lom Boeng Yeak Lom Boeng Yeak Lom Boeng Yeak Lom