Cestování a Výlety

aneb Squirrel cestuje

Kambodža

Battambang, chrámy, krokodýlí farma a netopíři

Kampot → Phnom Penh → Battambang

První jízda trvá 10 minut - dojeli jsme jen o pár ulic dál a musíme přesednout do jiného minivanu. Po výstupu čekáme dalších 30 minut. To čekání je ubíjející.

Do hlavního města Phnom Penh dorážíme o půl deváté večer, kde čekáme na náš další spoj. Dneska už naštěstí poslední. Cestování je tu více než komplikované. Za hodinku má přijet náš noční spoj.

Jdeme se zase projít po Night Marketu. Dnes je víc než přeplněný. Koná se tu nějaká slavnost. Snažíme se prodírat davem, ale s batohy na zádech nejsme moc úspěšní. Vzdáváme to, vracíme se zpátky do cestovní kanceláře a objednáváme si něco malého k večeři.

Jsem poprvé okradena! Nějaká dobrá duše mi z postranní kapsy batohu lohla opalovací krém. Ještě že to nebylo nic cenného. :)

Autobus přijíždí přesně na čas. Dnes jedeme se společností Blue Bus. Po chvilce jízdy oba dva okamžitě usínáme.

Noční autobus Blue Bus

(26. 12. 2015)

Jsou skoro tři hodiny ráno a my jsme „vyhozeni“ 2,5 km od centra města. Jdeme pěšky, téměř po tmě. Všude pobíhají psi. Snažíme se kličkovat z jedné strany ulice na druhou a vyhýbat se jim. Nádherně svítí měsíc, který je téměř v úplňku.

Při chůzi hledáme ubytování na booking.com, potřebujeme se dospat. Protože je už po půlnoci, tak musíme jít do hotelu osobně a provést rezervaci až na místě. Vyhrává u nás Emerald BB Battambang Hotel. Po příchodu na pokoj spíme jako zabití.

Wat Ek Phnom

Vstáváme až po desáté, půjčujeme si skútry a vyrážíme na sever. Cestou se zastavujeme v náhodné restauraci u silnice na snídani. Má to říz! Snídáme klasicky nudle s vajíčkem.

Navštěvujeme vyhlášený chrámový komplex Wat Ek Phnom.

Wat Ek Phnom Wat Ek Phnom Wat Ek Phnom Wat Ek Phnom Wat Ek Phnom Wat Ek Phnom Wat Ek Phnom Wat Ek Phnom Wat Ek Phnom

Wat Ek Phnom Wat Ek Phnom Wat Ek Phnom

Krokodýlí farma

Na cestě zpátky k Battambangu zastavujeme na krokodýlí farmě. Mají tu malinká mláďata, se kterými se můžeme pomazlit. Nejstarší z nich má teprve pár týdnů. Vydávají pisklavé szuky, jako by to byli spíš štěňata.

Krokodýlí farma Krokodýlí farma Krokodýlí farma Krokodýlí farma Krokodýlí farma Krokodýlí farma

Bamboo Train

Jedeme po jednokolejce na bambusovém mini vláčku. Ano, je to past na turisty, ale je to zábavné a odpočinete si tu. Celá cesta trvá zhruba hodinku. Určitě bych se šla projet znovu!

Bamboo Train Bamboo Train Bamboo Train

Návštěva Cirkusu

Po šesté večer navštěvujeme místní cirkus – Phare Ponleu Selpak. Hrají jenom 3x týdně a my máme to štěstí, že se strefujeme do termínu představení. Lístky tzv. v předprodeji kupujeme na našem hotelu. Cirkusový stan je téměř plný. Čeká nás hudba, divadlo a akrobacie.

Bylo to naprosto super!!

Phare Ponleu Selpak Phare Ponleu Selpak Phare Ponleu Selpak Phare Ponleu Selpak Phare Ponleu Selpak Phare Ponleu Selpak

(27. 12. 2015)

Ráno vyrážíme na průzkum městských chrámů (Wat Kandal a Wat Damrey Sar). Jíme v kuchařské škole a nakonec vyrážíme na prohlídku a na ochutnávku alkoholických nápojů z místní vinice.

Battambang Battambang Battambang Battambang Battambang Battambang

Wat Banan

O půl čtvrté dorážíme k chrámu s pěkným jménem – Wat Banan. Proto, abychom se dostali nahoru do chrámu, musíme vyšlápnout opravdu hodně schodů. Je to makačka, ale určitě to za ten výšlap stojí.

Po schodech běhají místní děti s mávátky a za úplatu osvěžují platící turisty, kterým dokonce pomáhají nahoru s taškami. Tyhle děti mají neskutečnou fyzičku. Na všechny ty funící turisty je komický pohled.

Wat Banan Wat Banan Wat Banan Wat Banan Wat Banan Wat Banan Wat Banan Wat Banan Wat Banan

Pod chrámem si za odměnu dopřáváme melouny a kokosovou šťávu. Battambang má údajně nejsladší kokosy na světě – jsou opravdu dobré.

Killing caves of Phnom Sampeau

Ještě před stmíváním přijíždíme k tzv. killing caves – k jeskyním, které používali rudí Khmerové pro vraždění svých odpůrců. Slyšíme vyzvánět zvony a posloucháne zpívající mnichy.

Killing caves of Phnom Sampeau Killing caves of Phnom Sampeau Killing caves of Phnom Sampeau Killing caves of Phnom Sampeau Killing caves of Phnom Sampeau Killing caves of Phnom Sampeau

Netopíří jeskyně

Zapadá sluníčko, my popíjíme vychlazené pivo a pohodlně sedíme na plastových židličkách, kde čekáme na roj netopýrů vylétávajících z jeskyně.

Co vám budu povídat, tohle stojí za to! Jen tak sedíme a kocháme se.

Netopíři Netopířiu Netopíři

Zůstali jsme tu úplně jako poslední turisté. Začínají se sem sjíždět místní na karaoke a na pivo. Sedají si přímo k nám a tak se dáváme do řeči v lámané angličtině. Tohle jsou ty nejlepší zážitky.

Lehce připití nasedáme na skůtry a jedeme zpátky na hotel do Battambangu. Máme to naštěstí jen 20 km daleko.