Cestování a Výlety

Kambodža

Odlehlé chrámy Angkor Watu

(9. 12. 2015)

Dnes se chytáme do chrámového komplexu Angkor Wat naposledy. Čeká nás dlouhá cesta k odlehlým chrámům.

Banteay Samre (8:00)

Nádherný červený chrám. Říká se, že je díky své poloze cílem vykradačů. My tu nacházíme pouze hlídače a pár dalších turistů.

Banteay Samre Banteay Samre Banteay Samre

Banteay Srei (9:30)

Po krátké procházce mi začíná být špatně. Zastavujeme se u malého stánku, kde si objednáváme studené pití, a já s dovolením majitele ulehávám do připravené hamaky. Spala jsem tu minimálně půl hodinky. Místním to ani trošku nevadí a zvědavě si mě prohlížejí. Po lehkém šlofíku se cítím o něco lépe a tak s poděkováním pokračujeme dál. Byli tu na nás extrémně hodní.

Jedná se o rozsáhlý komplex chrámových budov, cestiček přírodou a jedné veliké galerie Angkoru. Chrám je růžový a jedná se o hinduistický chrám zasvěcený Šivovy. Umím si představit, že jsme tu na celodenním výletě.

Banteay Srei Banteay Srei Banteay Srei

Kbal Spean (14:15)

Tomuhle místu se přezdívá „řeka Tisíce lingamů“. Lingamy jsou v kamenech (v řece) vytesané obrazce. Jedná se o nádherné místo v lese, plné barevných motýlků, stínů a voňavého vzduchu.

Najímáme si tu místního průvodce, který díky mině přišel o ruku. Ukazuje nám „skryté“ lingamy, které bychom bez něj neměli šanci najít. Tuhle dvoukilometrovou stezku džunglí musím jedině doporučit. Za tu dálku návštěva rozhodně stojí.

Kbal Spean Kbal Spean Kbal Spean Kbal Spean Kbal Spean Kbal Spean

Muzeum nášlapných min

Zakladatelem muzea je pán, který se jmenuje Aki Ra. Do dnešního dne vlastníma rukama odstraňuje miny po celé Kambodži. Exhibice je připravená zajímavým způsobem a přiměla nás si jí celou pročíst. Odcházíme odtud s mrazením v zádech a pro naší další cestu jsme připraveni chodit opravdu jenom po vyznačených stezkách :).

Muzeum nášlapných min Muzeum nášlapných min Muzeum nášlapných min Muzeum nášlapných min Muzeum nášlapných min Muzeum nášlapných min

Zpátky do města (Siem Reap) přijíždíme chvilku před sedmou večer. Sháníme cestovní agenturu, která nám bude schopná prodat jízdenky do městečka Sra Em. Nakonec se po šíleném kolečku vyptávání a ověřování informací domlouváme a kupujeme si lístky. Autobus bude odjíždět v 6:45, ale my máme být podle pokynů na místě už v 6:10. Jiný kraj, jiný mrav …

Ještě si dopřáváme vydatnou večeři a jdeme na kutě.