Cestování a Výlety

Kambodža

Angkor Wat

(7. 12. 2015)

Naprosto úžasná a dech-beroucí podívaná. Naprosto chápu, proč je Kambodža nejvíc známá právě díky tomuhle starodávnému komplexu. Když stojíme uvnitř jakéhokoliv z chrámů, okamžitě se cítíme šíleně maličcí a bezvýznamní. Celé místo je doslova opředené mystičnem a zvláštní, ale krásnou atmosférou.

Díky příručce Lonely Planet kličkujeme kolem chrámů a sami si vytváříme vlastní cestu. Tuk-tukář zprvu hodně protestoval, ale nakonec zjistil, že je to marné, sklopil krovky a bez poznámek nás vozí tam, kam si zamaneme. Kdybychom se nechali vozit podle něj, tak bychom skončili jako ovečky v těch největších tlačenicích a to my rozhodně nechceme. Chrámy jako je Bayon a Angkor Wat se bez lidí bohužel neobejdou, ale pokud si to pěkně načasujete jako my, tak se vám bude prohlídka stoprocentně líbit.

Tohle byl rozhodně nezapomenutelný zážitek! :)

Angkor Wat – východ slunce (5:39)

Čekáme na východ slunce nad chrámem Angkor Wat. Jsme připraveni na podívanou, kterou známe z televize a z obrázků. Na místo dorážíme ani ne hodinku před svítáním (po páté hodině ráno), objednáváme si čerstvou kávu a prodíráme se davem co nejvíc dopředu. Nejkrásnější podívaná začíná kolem šesté hodiny. Po východu slunce zjišťujeme, že jsme se celou dobu v houfu mačkali u malinkého přírodního jezírka.

Angkor War Angkor War

Náš řidič chce, abychom po východu slunce šli rovnou na obhlídku Angkor Watu – s úsměvem odmítáme a necháváme se zavést jinam. Sem se ještě později (a to několikrát) vrátíme.

Ta Prohm (7:50)

Naším druhým chrámem dnešního dne je pěkně zachovalý chrám Ta Phrom. Udělali jsme velice dobře, že jsme na návštěvě už před osmou ráno. Skoro nikdo (na poměry Angkoru) tu není a tak si můžeme místo luxusně užít.

Copak asi dělá na zdech starobylého chrámu obrázek dinosaura?

Ta Prohm Ta Prohm Ta Prohm Ta Prohm Ta Prohm Ta Prohm Ta Prohm Ta Prohm Ta Prohm

Ta Keo (8:27)

Chrám zasvěcený Šivovy, který nebyl nikdy dokončen. Začíná pekelně pražit sluníčko a my stoupáme po obrovských schodech vzhůru. Nakonec to za tu fyzickou námahu přeci jenom stojí :). Určitě si sebou vezměte vodu, před sluncem se tu díky pyramidovému stylu stavby v žádném případě neschováte.

Ta Keo Ta Keo Ta Keo Ta Keo Ta Keo Ta Keo

Chau Say Tevoda (8:45)

Chrám byl v naprosto dezolávním stavu a dneska stojí jenom díky čínskému týmu archeologů. Byl zasvěcen Šivovi a Višnuovi.

Chau Say Tevoda Chau Say Tevoda Chau Say Tevoda Chau Say Tevoda Chau Say Tevoda Chau Say Tevoda

Bayon (9:04)

Na tento chrám jsem se šíleně těšila a věděla jsem proč. Je doslova dech-beroucí. Celý chrám zdobí obrovské tajuplně se usmívající tváře. Dá se tu napočítat více jak dvanáct obličejů.

Bayon Bayon Bayon Bayon Bayon Bayon Bayon Bayon Bayon

Phimeanakas (9:48)

Tady kdysi stával královský palác. Z paláce se zachovalo jen několik málo pískovcovýchjezýrek a pár zdí. Dneska se sem chodí koupat místní děti.

Phimeanakas Phimeanakas Phimeanakas Phimeanakas Phimeanakas Phimeanakas

Gopura II (10:29)

Při procházce zalesněným komplexem nalézáme naší krásnou českou vlajku.

Gopura II Gopura II

Terasa Slonů (10:53)

Obrovská přehlídková plošina, sloužící jako královská přijímací síň. Svoje jméno získala hlavně díky vyobrazeným slonům na stěnách teras.

Terasa Slonů Terasa Slonů Terasa Slonů

Suor Prat Tower (11:18)

Řada dvanácti věží, která lemovala východní stranu královského náměstí jednoho z okolních chrámů.

Suor Prat Tower Suor Prat Tower Suor Prat Tower

Preah Pithu

Skupina hinduistických a buddhistických chrámů. Před vchody jsou vyobrazená zvířata v podobě lvů a slonů. Je tu na rozdíl od jiných chrámů méně lidí a občasný stín.

Preah Pithu Preah Pithu Preah Pithu Preah Pithu Preah Pithu Preah Pithu

Oběd v Angkor Watu (11:53)

Ceny v Angkor Watu? Vyšší než kdekoliv jinde po celé Kambodži. Chcete se tu naobědvat? Máme pro vás typ. Sedněte si ke stolu, chvilku koukejte do jídelního lístku a pak odejděte. Téměř stoprocentně za vámi vyběhne slečna, která vám dá „slevu“. Nejedná se o žádné vykořisťování místních, ceny jsou tu opravu šíleně přestřelené a jsou přizpůsobené pro bohatou klientelu. Přitom jídlo není chuťově nic extra. Kvůli jídlu tu ale samozřejmě nejsme :).

Jídlo v Angkor Watu Jídlo v Angkor Watu

Angkor Wat (12:57)

Fotky jsou směsicí vyfocených dneska a ze zítřejšího dne :).

Angkor Wat Angkor Wat Angkor Wat Angkor Wat Angkor Wat Angkor Wat

Angkor Wat :: Interiér, sochy, malby

Angkor Wat je (jako další chrámy) plný krásných soch a zdobení. Nechybí ani různé svatyně a modlitebničky.

Ve tři hodiny odpoledne se už schováváme před oslnivým sluníčkem u hotelového bazénu. Bolí nás nohy a jsme doslova a do písmene zničení.

Večere a zábava

Vybíráme si maličkou, rodinnou restauraci Lilypop, která je jenom kousíček od našeho hotelu.

Lilypop Siem Reap at night Siem Reap at night

Po jídle jdeme na prohlídku Night Marketu, kam jsme se včera nakonec nedostali a kolem osmé večer usedáme do našeho oblíbeného baru (Private Bar & Lounge) ze včerejšího večera, kde i dneska posloucháme živou hudbu.

Siem Reap at night Siem Reap at night Siem Reap at night Siem Reap at night Siem Reap at night Siem Reap at night

(8. 12. 2015)

Angkor Wat (7:24)

Dneska navštěvujeme hlavní chrám Angkor Watu naposledy. Díky tomu, že jsme na místě až kolem sedmné hodiny ráno, je chrám relativně prázdný. Tuhle dobu můžu jedině doporučit. Fotky z chrámu jsou o něco víš :).

Banteay Kdei (9:57)

Obrovský buddhistický klášter, ve kterém se z vnitřních budov dochovaly jenom ruiny. Jsou tu ohromné nádrže na vodu, které sloužili jako bazén pro krále a jeho manželky. Usedáme ve stínu na lavičku a nasáváme příjemnou a klidnou atmosféru.

Banteay Kdei Banteay Kdei Banteay Kdei Banteay Kdei Banteay Kdei Banteay Kdei

Pre Rup (11:06)

Další pyramidový chrám. Některé věže jsou tu podpírány dřevěnými kůly proti zborcení. Zajímavostí je, že jméno „Pre rup“ znamená „převrácení těla“ → tohle slovní spojení odkazuje na kremace.

Pre Rup Pre Rup Pre Rup

Eastern Mebon (11:51)

Chrám stojící na uměle vybudovaném ostrově. Byl věnován Šivovi.

Eastern Mebon Eastern Mebon Eastern Mebon

Ta Som (12:25)

Ta Som je jméno obrovského stromu, který prorůstá tímto chrámem. Jedná se o nejfotografovanější strom v celém Angkoru :).

Ta Som Ta Som Ta Som

Sra Srang (12:54)

Pravděpodobně se jedná o komplex Sra Srang, který vede ke královským lázním. K lázním vede dřevěné molo. Všude okolo je bažina.

Sra Srang Sra Srang Sra Srang Sra Srang Sra Srang Sra Srang

Phnom Bakheng (13:20)

Phnom Bakheng je kopec, ze kterého se dá pozorovat západ slunce nad Angkor Watem. Momentálně je takové vedro, že jsme to téměř jediní turusté. Před 16:00 je tu regulované vstupné na maximálně 300 osob.

Phnom Bakheng Phnom Bakheng Phnom Bakheng Phnom Bakheng Phnom Bakheng Phnom Bakheng

Baksei Chamrong ? (14:40)

Baksei Chamrong Baksei Chamrong Baksei Chamrong Baksei Chamrong Baksei Chamrong Baksei Chamrong

Po dnešních procházkách po Angkor Watu ani nevíme, jak se jmenujeme. Po návratu do města se jdeme navečeřet a odcházíme na kutě. Zítra půjdeme navštívit odlehlé chrámy, kam nás původně nechtěl nikdo odvést.