Cestování a Výlety

aneb Squirrel cestuje

Egypt :: Taba

Den 3 - Mrtvé moře a Jeruzalém

V pokynech od Exim Tours stojí, že si máme sebou vzít oblečení zakrývající kolena, ramena, výstřih a u pánů je nutná pokrývka hlavy – ke zdi nářků.

Jsou 02:55, recepční nás telefonem nevzbudil, jak měl (byl dobrý nápad spolehnout se na vlastní budík). Na posteli necháváme uklízeči dolar jako bakšiš. Přítel si totiž nechal v kufru zamčený notebook – tak aby nám uklízeč neprohraboval věci a pořádně uklidil.

Poušť Poušť Poušť

Ve 03:10 pro nás přijel klimatizovaný autobus. V 05:20 jsme v Izraeli. Prošli jsme asi pěti kontrolami pasů a věcí. Za poslední kontrolou je krásný výhled na moře a protější pobřeží. Bohužel je v těchto místech zákázáno fotografování.

Mrtvé moře

K mrtvému moři jsme přijeli v 8:00 místního času. Při příjezdu byl docela chaos s převlékárnami (nikdo nevěděl, kam přesně má jít), ale poté se ocitnete na pěkné písčité pláži a šup do horké-slané vody :). Doporučují v ní zůstávat maximálně 20 minut, kvůli vysoké koncentraci soli (44%).

Moře pěkně nadnáší, nedá se v něm plavat a je celkově zvláštní. Pozor na ostrou sůl na dně moře. Mluvím z vlastní zkušenosti. Stačila chvilka nepozornosti pro zachycení pěkného snímku a už mi z nohy tekla červená.

Odjezd od mrtvého moře byl v 09:00. Pojedeme přes Negevskou poušť přímo do Jeruzaléma.

Mrtvé moře Mrtvé moře Mrtvé moře Mrtvé moře Mrtvé moře Mrtvé moře

Jeruzalém

Když si zaplatíte zájezd - jako my, tak už v autobusu dostanete vyčerpávající výklad o Jeruzalému jako takovém. O obyvatelstvu, zvycích, vyznání…

Olivetská hora (olivová)

Je pojmenovaná podle olivovníků, které na ní rostou. Z ní je nádherná vyhlídka na starý Jeruzalém a pod ní se nachází veliký židovský hřbitov.

Olivetská hora Olivetská hora Olivetská hora

Getsemanská zahrada

Toto je první místo, kde musí být dámy zahalené. Jinak mají zákaz vstupu. U vchodu naštěstí prodávají dlouhé šátky, takže pokud přeci jenom zapomenete na nějakou pokrývku, nemusíte zoufat. jediná nevýhoda tedy je, že jsou pěkně mastné. V zahradě plné krásných a hodně starých olivovníků se nachází Kostel všech národů. Musím podotknout, že uvnitř byla pořádná tma a smrad z kadidel.

Getsemanská zahrada Getsemanská zahrada Getsemanská zahrada

Starý Jeruzalém

Chrám božího hrobu

Nacházíme se u Chrámu božího hrobu a máme malý rozchod, abychom si prošli vnitřek. Uvnitř jsme nepořídili ani jednu fotku. Je tam tma a "vůně" z kadidel nás uhodila do hlavy ihned při příchodu. Našli jsme si místo v relativním stínu, kde odpočíváme. Příjemná pauza :).

Zeď nářků

Na tohle místo jsem se strašně těšila, ale mé očekávání skončilo spíše zklamáním. Jedná se prostě "jenom" o zeď. Jediným plusem pro mě bylo získání pár - pro mě zajímavých fotek.

Zeď nářků Zeď nářků Zeď nářků Zeď nářků Zeď nářků Zeď nářků

Chrámová hora

Je to určitě nádherná a obrovská stavba, ale rádoby hlídači morálky nás tam děsně štvali. Copak, že si nesmíte dát na posvátné půdě pusu… to bych pochopila, ale nemohli jsme se tam jako pár ani vzít za ruce. Asi 3x nás napomínali. Také přísně hlídali, zda jsou všechny ženy i dívky zahalené. Díky nim jsem musela okolní prohlídku absolvovat v sice tenké, ale zapnuté bundě.

Chrámová hora Chrámová hora Chrámová hora Chrámová hora Chrámová hora Chrámová hora

Oběd v Jeruzalémě a návrat na hotel

Čekal nás oběd v pravé Arabské restauraci. Podává se kuřecí maso s rýží a arabským chlebem. Jídlo bylo fantastické :). Pak jsme seděli venku před restaurací, lízali nanuky a popíjeli studené pití. Průvodkyně nám dala hodinový rozchod (na nákupy), ale byli jsme tak utahaní, že jsme už nebyli schopní se nikde potulovat a raději jsme celou dobu odpočívali.

V 15:50 sedíme zpátky v našem klimatizovaném autobusu směrem Mrtvé moře. Když jsme vylezli ven, bylo příšerné vedro. Tak jsme usoudili, že koupání v rozpáleném moři by nebylo zrovna vhodné :). Občerstvili jsme se studenými nápoji (1 plechovka = 3 dolary).

Po 2 hodinách jízdy jsme zpět na hranicích Izraele a Egypta. Prošli jsme si opět ty samé zdlouhavé prohlídky, nasedli do autobusu a spali celou cestu až na hotel. Tam jsme dostali studený balíček a pokračovali ve spánku :).

Pár momentek ze života v Jeruzalémě

Jeruzalém Jeruzalém Jeruzalém Jeruzalém Jeruzalém Jeruzalém Jeruzalém Jeruzalém Jeruzalém Jeruzalém Jeruzalém